NaslovnaSportF1-Izveštaj sa predsezonskih testiranja

F1-Izveštaj sa predsezonskih testiranja

-

Nakon što je većina timova svoje bolide predstavila pre testiranja, osim Hasa koji je to učinio neposredno pre početka samih testova, na red su došli i prvi krugovi u novoj sezoni F1. Posle nešto više od tri meseca bolidi su ponovo bili na stazi uoči predsezonskih testiranja koja su se po prvi put od 2014. godine održala u Bahreinu. Ovosezonski skraćeni format testiranja značio je da timovi nemaju vremena na pretek i da moraju biti veoma ekspeditivni, kako bi se što bolje spremili za prvu trku u šampionatu koja će se održati za dve nedelje takodje u Bahreinu. Ekipe su imale na raspolaganju tri dana sa jutarnjim i popodnevnim testovima od po 4h, u kojima je mogao da vozi samo po jedan vozač iz ekipe. 

Testovi su počeli u petak u ne baš idealnim vremenskim uslovima. Tokom celog dana duvao je snažan vetar koji je prouzrokovao nekoliko okretanja na stazi, medjutim tokom popodneva videli smo i peščanu oluju koja je na stazu pored vetra donela i mnogo prljavštine. Vremenske okolnosti su se tokom drugog dana malo popravile, medjutim i dalje je bilo prilično vetrovito sa snažnim udarima bočnog vetra na odredjenim delovima staze. Poslednjeg dana testiranja uslovi su bili idealni pa smo tako imali prilike da vidimo dva spektakularna vremena u režiji Maksa Ferštapena i novajlije Jukija Cunode. 

Rezultati i najzanimljiviji momenti iz sva tri dana testiranja :  

https://www.formula1.com/en/racing/2021/Pre-Season-Test.html

Mercedes :

Pouzdanost je Mercedsova udarna pesnica već godinama, medjutim ovoga puta tokom prvog dana testiranja bila im je najveća glavobolja. Nakon prvog instalacionog kruga na početku testa, Valteri Botas je morao put garaže usled problema sa menjačem. Mercedesovi mehaničari su tek pred kraj jutarnjeg termina uspeli da otklone probleme i Fincu omogućili samo 6 krugova. U popodnevnom terminu testiranja za Mercedes je vozio aktuelni svetski šampion Luis Hamilton, koji nije imao mehaničkih problema, ali se prilično mučio da pronadje prijanjanje na stazi i postavio tek 10. vreme. Luisovi problemi sa prijanjanjem su se nastavili i narednog jutra u prvom terminu drugog dana testiranja. U svom 59. krugu Hamilton je napravio grešku nakon koje je ostao zaglavljen u šljunku i trening završio tek na 15. mestu. Čast Mercedesa u subotnjem popodnevnom terminu vratio je Valteri Botas koji je postavio najbolje vreme dana od 1:30:289 uz 58 odveženih krugova. Poslednji dan testiranja za ekipu Mercedesa je bio najproduktivniji i bez ikakvih problema. Botas je vozio simulaciju trke pa tek 16. vreme ne treba da brine njegove navijače, dok je Luis zabeležio 5. vreme dana. Botas i Hamilton su poslednjeg dana odvezli kombinovano 140, a ukupno samo 304 kruga, najmanje od svih ekipa.  

Nakon završenog testiranja šef ekipe Mercedesa Toto Wolf izjavio je da zabrinut zbog brzine Red Bula, kao i da Austrijska ekipa po njegovom mišljenju ima brži tempo za trku. Ovakve izjave smo mogli da čujemo i tokom ranijih sezona, pa poučeni datim iskustvom rečeno ne treba shvatiti za ozbiljno. Pravo lice Mercedesa videćemo tek za dve nedelje na istoj ovoj stazi. Nezvanično problem koji britansko-nemačka ekipa mora da reši do početka prve trke sezone je problem sa pregrevanjem ulja u menjaču. Kompaktnija odnosno „mršavija“ oplata motora, kako bi se postigla što veća aerodinamička efikasnost, prouzrokovala je smanjivanje prostora i komponenti za hladjenje tečnosti unutar pogonske jedinice, što je na kraju dovelo do pregrevanja tečnosti u menjaču i otkaza. U prilog ovoj teoriji stoji činjenica da iste probleme sa Mercedesovom pogonskom jedinicom ima i ekipa Aston Martina čiji je bolid po dizajnu gotovo identičan Mercedesovom. 

Red Bull : 

Svih 138. krugova, zbirno u oba termina, za Red Bull u petak je odvezao Maks Ferštapen. Pored najvećeg broja krugova Maks je postavio i najbolje vreme dana od 1:30:674. Stabilno izadanje za Austrijsku ekipu koja tokom petka nije imala niti jedan problem. Premijeru u novom bolidu Serhio Perez je imao u subotu. Poput Maksa dan ranije, u oba termina za Red Bull u subotu je vozio Perez koji je još jednom pokazao svoj najveći kvalitet, postavljanje konstantnih vremena iz kruga u krug. Na kraju dana Perez je imao 7. vreme uz jedan peh kada mu je na startnom ciljnom pravcu odletela oplata motora što nam je dalo na uvid Red Bulove „unutrašnje organe“. Perez je otvorio, a Ferštašpen zatvorio poslednji dan testiranja za Austrijsku ekipu u spektakularnom stilu. Holandjanin je u popodnevnom terminu odvezao najbrži krug u sva tri dana testiranja u vremenu od 1:28:960 što je za više od jedne sekunde brže od Perezovog najboljeg vremena. 

Red Bul je jedina ekipa koja nije imala nikakvih mehaničkih problema tokom sva tri dana. Ukupno su odvezli 369 krugova i uz pouzdanost pokazali i zavidnu brzinu. Sudeći po rezultatima reklo bi se da su uradili domaći zadatak i značajno samnjili zaostatak za Mercedesom, ali ovo su samo testiranja koja po pravilu ne pokazuju realno stanje stvari. 

Meklaren : 

Prve krugove za Meklaren u novoj sezoni odvezao je Daniel Rikardo, koji je uz 45 odveženih krugova u petak, zabeležio i solidno 7. vreme dana. Sa druge strane njegov timski kolega, Lando Noris, tokom popodneva odvezao je identičan broj krugova kao Australijanac, ali zabeležio i drugo najbolje vreme neznatno sporije od Maksa Ferštapena. Kao i prvog dana,  oba vozača su u subotu odvezla isti broj krugova, po 52, s tim što Rikardo u simulaciji trke nije imao kvalifikacioni krug, dok Noris jeste pa je dan završio na visokom 4. mestu sa vremenom od 1:30:586. Dvojac Meklarena u nedelju nije vozio isti broj krugova, ali je sa vremenom Rikarda od 1.30:144 pokazao da Britanska ekipa ima stabilnost rezultata oba vozača što se može ispostaviti ključno u predstojećoj sezoni. 

Za razliku od Mercedesa i Aston Martina, Meklaren nije imao problema sa Mercedesovom pogonskom jedinicom usled drugačijeg dizajna oplate i boljeg hladjenja. Na Meklarenu smo videli i zadnji difuzor totalno drugačijih od ostalih ekipa, čiji dizajn implicira da je Britanska ekipa našla „rupu“ u novim pravilima oko smanjivanja zakrilaca na zadnjem difuzoru. Centralni deo konstrukcije zadnjeg difuzora, koji evidentno nije obuhvaćen obaveznim pravilima, je značajno duži od zakrilaca koja su prema novom pravilu morala biti skraćena. Iz Meklarena su poručili kako su iznenadjeni da niko sem njih nema slično rešenje na bolidu i nadaju se da će imati prednost u odnosu na ostatak karavana. 

Preuzeto sa : https://www.motorsport.com/f1/news/revealed-mclaren-clever-diffuser-trick/5708741/

Aston Martin : 

Najlepši bolid, ne samo ove sezone već u poslednjih nekoliko sezona, smo prvi put imali prilike da na stazi da vidimo u petak. Pre podnevni termin testiranja bio je rezervisan za Sebastijana Fetela koji se prvi put upoznao sa novim bolidom. Nemac je u petak odvezao 51 krug, bez kvalifikacionog kruga, dok je njegov suvozač Lens Strol završio na 4. mestu na kraju dana uz 46 odveženih krugova. Drugi dan testiranja za Aston Martin nije tekao po planu. U jutarnjem terminu Sebastijan Fetel je morao nakon samo 6 krugova da parkira svoj bolid u garažu zbog problema sa menjačem, sličnim kao i Mercedes. Do kraja testa Nemac je uspeo da odveze još samo 4 kruga, znatno manje od neophodnog za potpuno upoznavanje i adaptaciju bolidu. Popodnevni termin doneo je nešto nižu temperaturu pa samim tim i više krugova za Lensa Strola, okruglo 70, i visoko 3. vreme dana od 1:30:460. Poslednjeg dana testiranja oba vozača Aston Martina su vozila simulaciju trke, pa su im shodno tome najbolja vremena dana bila dva najsporija. Ipak uspeli su da odvozaju kombinovano 136 krugova što im je ujedno bilo i najviše za sva tri dana. 

Nakon završetka testova Sebastijan Fetel nije bio preterano zabrinut zbog manjka krugova koje je odvezao. Nemac je izjavio kako je uveren u svoje vozačke sposobnosti, kao i da će stvari „leći“ na svoje mesto do početka prve trke sezone. Iako nisu pokazali mnogo toga na testiranju, Aston Martin će svakako biti jedan od glavnih pretendenata za treću poziciju u svetskom šampionatu, pod uslovom da Lens Strol podigne svoju formu koja nije bila na zavidnom nivou u drugom delu prethodne sezone. 

Preuzeto sa : 

https://www.cnbc.com/2021/03/03/aston-martin-launches-amr21-f1-car-to-be-driven-by-vettel-and-stroll.html

Ferrari : 

Pre početka testiranja ekipa iz Maranela je predstavila bolid koji se najviše razlikuje u odnosu na prošlogodišnju verziju od svih ostalih ekipa. U sva tri dana testiranja imali smo prilike da gledamo oba vozača Ferarija koji su kombinovano odvezli ukupno 404 kruga i pokazali da nova pogonska jedinica ima pouzdanost. Manjih problema su imali u petak na samom kraju jutarnjeg testiranja kada je Šarl Lekler preventivno parkirao svoj bolid pored staze, dok je Karlos Sainc popodnevni termin odvezao bez ikakvih problema. Prva dva dana za Španca su protekla u upoznavanju sa novim bolidom i vožnje simulacija trka, a trećeg dana je zabeležio svoj najbrži krug u sva tri dana od 1.29:611 koji mu je doneo treće vreme dana. Tokom tri dana testiranja Sainc se nekoliko puta okrenuo na stazi, što je pripisao snažnim udarima bočnog vetra, a poslednjeg dana se našao i u jednoj nezgodnoj situaciji sa Raikonenom, srećom po njega, bez ikakvih posledica. Lekler je u sva tri dana pokazao konstantna vremena, a svoj najbrži krug je takodje odvezao poslednjeg dana testiranja u vremenu od 1:30:486. Nakon završetka testova Monačanin je istakao da je zadovoljan testiranjima jer se bolid ponaša tačno onako kako su u simulacijama predvideli.

Matija Binoto, šef italijanske ekipe, je uveren u to da je Ferari napravio značajan iskorak u odnosu na prošlu sezonu, i nekoliko puta je istakao da sezona, kao prethodna, više nikada ne sme da se ponovi. Nova pogonska jedinica se pokazala veoma dobro i pouzdano, a iz Ferariju ističu da više nemaju nedostatak brzine i ubrzanja na pravcima. Da li se Ferari kreće u pravom smeru, i da li će uspeti Matija Binoto da vrati Italijansku ekipu tamo gde joj je mesto, ostaje da se vidi. 

Alpina : 

Esteban Okon je prvog dana za Francusku ekipu vozio u oba termina. Okon je upisao 128 krugova i treće najbolje vreme dana od 1:31:146. Ipak akcenat ova tri dana nije bio na Okonu, već na povratniku u F1 Fernandu Alonsu. Nakon udesa koji je doživeo pre samo dve nedelje tokom vožnje bicikla, Alonso se bez ikakvih problema vratio na stazu, i drugog dana testiranja odvezao ukupno 127 krugova. Trećeg dana testiranja na stazi smo videli oba vozača Alpine, a Alonso je zabeležio svoje najbolje vreme tokom tri dana od 1:30:318, što je daleko brže od svih vremena njegovog timskog kolege. 

Alpina je za ovu sezonu predstavila veoma interesantan koncept svog bolida. Drugačiji raspored hladnjaka motora i menjača dali su Alpini totalno drugačiji izgled od svih bolida. Hladnjaci motora i menjača su pozicionirani znatno više u konstrukciji bolida da bi se oplata motora u donjem delu što je više suzila kako bi vazduh mnogo lakše opstrujavao oko nje i dolazio do zadnjeg dela bolida, odnosno spojlera i viljuške. Ovakva raspodela komponentni rezultovala je mnogo većem i širem gornjem usisniku vazduha, ali i znatno višem centru ravnoteže što bi teoretski značilo da bi Alpina trebalo da ima nešto nestabilniji bolid. Pored tehničkih noviteta prvi put smo na stazi videli i novi izgeld Alpine koji nije dorastao lepoti Aston Martina ali mu predstavlja ozbiljnu konkurenciju. 

Preuzeto sa : 

https://www.crash.net/f1/news/972486/1/first-look-alonso-drives-alpine-s-a521-2021-f1-car

Alfa Tauri : 

Sestrinska ekipa Red Bula je nakon testiranja ostavila izuzetno pozitivan utisak. Za tri dana odvezli su 422 kruga, uz Alfa Romeo koja je odvezla isti broj krugova, najviše od svih ekipa sa nekoliko izuzetno dobrih vremena. Prvog dana testiranja oba vozača su se upoznavala sa novim bolidom i nisu preterano forsirali, dok je drugog dana Pjer Gasli pored 87 odveženih krugova zabeležio i drugo najbolje vreme dana od 1:30:413. Jako pozitivan utisak je ostavio novajlija Juki Cunoda koji je tokom sva tri dana pokazao konstantna vremena, a trećeg dana zabeležio je i jedan spektakularan krug u vremenu od 1:29:053. Ruku na srce, ovo vreme je zabeležio nakon što je mnogo ranije od dozvoljenog u kvalifikacijama i trci otvorio DRS. 

Nakon testiranja stekao se utisak da će ovo biti najbolja sezona za Alfa Tauri (bivši Toro Roso) od kada se takmiče u F1. Iz Italijanske ekipe se nadaju da će ove sezone biti u mogućnosti da trke konstantno završavaju u top 10, što bi bio veliki podvig. 

Alfa Romeo : 

Za tri dana vozači Alfa Romea su ukupno odvezli 422 kruga, i poput Alfa Taurija ostavili izuzetno pozitivan utisak. Prvog dana testiranja na stazi smo videli oba vozača, a uspešniji je bio Antonio Djovinaci koji je upisao veoma dobro 6. vreme dana od 1:31:945. Djovinaci je bio u centru pažnje i tokom drugog dana testiranja. Italijan je vozio u oba subotnja termina za Alfa Romeo, i pored odvežena 124 kruga zabeležio je i 5. vreme dana od 1:30:760. Trećeg dana testiranja Kimi Raikonen je odvezao najviše krugova u jednom danu od svih vozača. U oba termina leteći Finac je odvozao 165 krugova, i upisao fantastično 4. vreme dana od 1:29:766 čime je definitivno nagovestio da će nova Ferarijeva pogonska dati vetar u ledja Alfa Romeu. 

Tokom prošle sezone vladalo je mišljenje da Alfa Romeo nije toliko loš aerodinamički, koliko je Ferarijev motor. Nakon završetka testova, utisak je da ta tvrdnja nije bila daleko od istine, i da ove sezone možemo očekivati od Alfe da se konstantno bori za poene. Kao što smo najavili, Alfa je svoj jedan token potrošila na dizajn novog prednjeg nosa, a promenili su i estetski dizajn bolida. Sve u svemu, ove sezone treba očekivati od Alfe veću konkurentnost na stazi, i ne treba da iznenadi ako budu imali nekoliko neočekivano visokih plasmana tokom sezone. 

Preuzeto sa : 

Has : 

I pre samog predstavljanja, Hasov bolid se našao u centru pažnje zbog ovogodišnjeg dizajna koji pomalo upada u oči. Američka ekipa će praktično voziti isti bolid kao i prošle sezone, uz poštovanje ovogodišnjih pravila, ali sa novim Ferarijevim motorom. Prvi dan za Has nije prošao najbolje jer je Mik Šumaher nakon svega 15 krugova morao da parkira svoj bolid zbog problema sa menjačem. Mazepin je vozio u popodnevnom terminu i upisao 69 krugova uz najbolje lično vreme od 1:34:789. 

U subotu nije bilo nikakvih mehaničkih problema, pa su tako obojica novajlija Hasa imali priliku da stiču neophodno iskustvo, a uspešniji je bio Mik Šumaher sa vremenom od 1:32:883. Slična situacija je bila i trećeg dana, samo što su zamenili uloge pa je ovoga puta Mazepin bio brži od Šumahera, uz jednu nezgodnu situaciju kada je Rus morao da izbegava Luisa Hamiltona koji se okrenuo na izasku iz poslednje krivine na stazi. 

Vlada mišljenje da će Has ove sezone biti zakucan za dno, što zbog mladih vozača, što zbog neunapredjivanja bolida. Medjutim, ni prošle sezone uprkos lošem Ferarijevom motoru nisu bili poslednji u konkurenciji konstruktora, pa samim tim ostaje da se vidi da li i ove sezone mogu biti ispred Vilijamsa. 

Prošlogodišnji bolid sa dizajnom za novu sezonu : 

Preuzeto sa : https://www.crash.net/f1/news/971589/1/haas-unveils-vf21-2021-f1-car-online-reveal

Vilijams : 

Prošle sezone Vilijams je napravio značajan pomak u odnosu na nekoliko prethodnih sezona, a posle najava novih vlasnika ne treba očekivati neki novi pomak ove sezone. Prvog dana testiranja u bolidu Vilijamsa gledali smo rezervnog vozača Roja Nisanija, dok su u oba termina u subotu i nedelju vozili Nikolas Latifi, odnosno Džordž Rasel. Latifi je u subotu odvezao 132 kruga i zabeležio 7. najbolje vreme dana od 1:31:672, dok je Rasel u nedelju zabeležio veoma dobro 6. vreme dana od 1:30:117 uz čak 157 odveženih krugova. 

Novi vlasnici Vilijamsa ističu kako neće biti prevelikih ulaganja u bolid ove sezone i da im je sva pažnja usmerena ka 2022. godini u kojoj stupaju na snagu nova pravila. Glavno pitanje koje se nameće je, da li će njihov prvi vozač Džordž Rasel, koji je prošle sezone u trci u kojoj je nastupao za Mercedes pokazao o kakvom talantu je reč, imati strpljenja i poverenja u taj projekat dizanja Vilijamsa sa dna. 

Nikada do sada predsezonska testiranja nam nisu pokazala pravo stanje stvari, pa verovatno neće ni ovogodišnja. Ono što se može zaključiti sa ovih testova je da će borba za treće mesto u šampionatu konstrutkora ove sezone biti nikad uzbudljivija, a nadamo se da će borba za naslove prvaka u pojedinačnoj i ekipnoj konkurenciji biti barem upola zanimljiva. Prva trka šampionata zakaza je za 28. mart takodje na stazi u Bahreinu, a do tada će ekipe moći da otklone sve nedostatke koje su uočili za vreme testiranja.

Kalendar trka za predstojeću sezonu : 

https://www.formula1.com/en/racing/2021.html

Galerija slika sa prvog dana testiranja : 

https://www.formula1.com/en/latest/article.gallery-top-shots-from-day-1-of-2021-pre-season-testing-in-bahrain.3ZkKo3T7mwrDXZbwrXANSu.html

Galerija slika sa drugog dana testiranja : 

https://www.formula1.com/en/latest/article.gallery-the-best-pics-from-day-2-of-pre-season-testing-in-bahrain.5Gki0q6uZ6xR2GxqLntcpA.html

Galerija slika sa trećeg dana testiranja : 

https://www.formula1.com/en/latest/article.gallery-the-best-pics-from-the-final-day-of-testing-in-bahrain.5gf20Byjwp1U9ACO58SMFR.html

POPULARNO

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

SLIČNO

Makabi u vihoru rata

0
Makabi Tel Aviv je po svim aspektima jedan od kamena temeljaca Evrolige. Od samog njenog osnivanja, izraelski klub je bio tu i objektivno, bez...

KOMENTARI

Cousin Rupert on U prašini ove planete
Слађана on Распето Косово
Небојша on Распето Косово
Aleksandar Sivački on El Pibe
Đorić Lazar on El Pibe
Ministar Zdravlja on 25 godina od Dejtonskog sporazuma
Младен on Učmala čaršija
Anita on Vladalac
washington on Kosmopolitizam Balkana
Nadežda on Vladalac
Владимир on Vladalac
Predivan tekst, hvala puno na ovome, vrlo je važno za sve nas on Revolucionarne ideje i dalje postoje, a postoje li revolucionari?