Maks Ferštapen pobednik je druge runde ovogodišnjeg šampionata u Formuli 1, koja je svoje poprište imala na stazi Enzo i Dino Ferrari u Imoli. Holandjanin je uspeo najbolje da se snadje u izazovnim vremenskim uslovima, i zahvaljujići najmanjem broju grešaka zasluženo slavio pobedu.
Prethodnih godina trke u šampionatu Formule 1 sa promenljivim vremenskim uslovima su prilično retke, medjutim svaki put kada se dogode spektakl je zagarantovan. Nakon idealnih vremenskih uslova u petak i subotu, vozače je neposredno pre početka same trke na stazi dočekao obilan pljusak kiše. Staza je bila prilično natopljena u prvom i drugom sektoru, ali značajno manje u ostalim delovima staze pa se tako većina vozača odlučila za start na pneumaticima za promenljive vremenske uslove (intermedium). Ovo je bila idealna prilika za manje ekipe da ostvare potencijalno neočekivano dobar plasman, ali ruku na srce može se reći da je većina vozača podbacila. Svi vozači su napravili barem jednu grešku, od okretanja na stazi pa do incidenta usled kojeg je trka prekinuta u 32. krugu. Najbolje plasmane ostvarili su vozači koji su činili najblaže greške.
Trka je bila podeljena na dva dela. Prvi deo do 32. kruga i incidenta Valterija Botasa sa Džorždom Raselom nakon kojeg je trka prekinuta na kratko usled velikog broja krhkotina na stazi, i drugi od restarta sve do poslednjeg 63. kruga. Naravno oba dela su obeležena velikim brojem grešaka vozača, pa je nemoguće nabrojiti ih sve, ali one najveće moramo spomenuti.
Prvi deo trke obeležio je sjajan start Feršapena koji se već u prvoj krivini prvog kruga nalazio na vodećoj poziciji ispred Hamiltona. Fantastičan start je imao i Šarl Lekler koji je obišao Pereza za treće mesto i do prvog odlaska u pit boks napravio 12 sekundi prednosti u odnosu na Meksikanca. Kako su krugovi prolazili tako je Luis topio prednost Maksa, koji je prvi povukao potez i otišao po nove srednje tvrde pneumatike. Samo krug kasnije isto je učinio Hamilton koji je do odlaska u boks imao značajno bolji tempo i pretio je da se nakon zamene pneumatika nadje ispred Holandjanina, ali greška mehaničara i sporije stajanje u boksu koštalo je Luisa prvog mesta. Ponovo je usledila potera za vozačem Red Bula ovoga puta još surovija, ali je Luis sve upropastio u 31. krugu kada je obilazišvi vozače za ceo krug napravio grešku i izleteo sa staze oštetivši prednje krilo. Sreća se opet osmehnula Britancu jer je već u sledećem krugu usledio incident Botasa i Rasela koji je uzrokovao crvenu zastavu i odlazak vozača u garaže. Nakon incidenta videli smo i burnu reakciju Džordža Rasela koji je, po svemu sudeći, opravdano ljut na Botasa koji je štitivši poziciju naterao mladog Britanca da zakači travu desnim točkom i zakuca se u Mercedesovog vozača koji je vozio još jednu očajnu trku.
Incident Botasa i Rasela : https://www.youtube.com/watch?v=vjdwQDXxrfY
Trka je nakon incidenta nastavljena u letećem startu, a u krugu za formaciju videli smo i grešku Ferštapena koji se okrenuo na stazi, medjutim zadržao vodeću poziciju jer nije izašao van granica staze pa ostali vozači nisu smeli da ga obilaze. Greška nije omela mladjanog Maksa koji je do Hamiltonovog izbijanja na drugu poziciju već imao dvadesetak sekundi prednosti.
Posle haosa, Hamilton je na restartu zauzimao 8. poziciju i imao prilično dobre šanse da se nadje na podijumu što je na kraju i uradio. Britanac je u 60. krugu obišao fantastičnog Norisa za drugu poziciju i uz najbrži krug trke zadržao prednost u šampionatu za svega 1 poen u odnosu na Ferštapena.
Pored Ferštapena fantastičnu trku je imao i Lando Noris koji je nakon restarta obišao Šarla Leklera, od koga je branio treću poziciju sve do kraja trke na mekim pneumaticima. Ekipa Ferarija je zabeležila najboji timski nastup još od prošlogodišnje trke u Turskoj, zabeleživši 4. i 5. mesto. Pored Botasa za koga se više ne može reći da je razočarao jer smo navikli na ovakve situacije, očekivanja za ovu trku nisu ispunili Perez i Rikardo. Meksikanac je uspeo da se konsoliduje pre isticanja crvenih zastava i delovao je prilično sigurno na 4. poziciji, medjutim već u drugom krugu nakon restarta našao se u šljunku i na 14. poziciji. Do kraja trke Serhio se probio do 11. pozicije i svega pola sekunde od osvajanja jednog poena. Sa druge strane pomenuti Rikardo je trku završio na solidnom 6. mestu. Imajući u vidu tempo koji je tokom celog vikenda za Meklaren prikazao Lando Noris, utisak je da Australijanac još uvek nije pronašao idealno podešavanje za svoj bolid, i u nastavku sezone će imati pune ruke posla.
Mesta u poenima iza Rikarda redom su zauzeli još Gasli, Strol, Okon i Alonso, dok je Raikonen koji je trku inicijalno završio na 9. mestu usled nepravilnog restarta bio kažnjen od strane direkcije trke i pao na 13. mesto. Alfa Romeo propustio je lepu priliku da se oba vozača nadju u poenima, prvenstveno zbog retroaktivnog kažnjavanja Kimija, ali i činjenice da su nakon restarta morali da pozovu Djovinacija u boks koji se u datom trenutku nalazio na 8. poziciji, usled začepljenja usisnika vazduha zadnjih kočnica.
Drugi čin potencijalno epske drame odneo je Ferštapen, a već za dve nedelje Luis će osvetu tražiti u Portimau za Veliku Nagrad Portugala. Da li je Mercedes uradio domaći zadatak i smanjio razliku odnosu na Red Bul sa nestrpljenjem iščekujemo da vidimo.
Najzanimljiviji detalji sa trke: https://www.formula1.com/en/video/2021/4/Race_Highlights__2021_Emilia_Romagna_Grand_Prix.html