Saturday, July 31, 2021
Sport Trka u „Vice City-u“, sprint trke i još po nešto u protekloj...

Trka u „Vice City-u“, sprint trke i još po nešto u protekloj nedelji u F1 za nama

Proteklog vikenda uzbudjenja na stazi nije bilo, medjutim Red Bull i Liberty Media su priredili nekoliko iznenadjenja. Vesti je bilo na pretek, od potvrde da od sledeće sezone gledamo trku u Majamiju, preko novog lica u timu Red Bull-a, pa do zvaničnog obelodanjivanja da ćemo ove sezone gledati sprint trke u Formuli 1.

Foto: formula1.com

Prva vest koju smo dobili od vlasnika F1, je potvrda da ćemo od sledeće sezone u okolini Hard Rock stadiona u Majamiju gledati novu trku u šampionatu. Prve naznake da Librty Media nešto sprema sa popularnim „Vice City“ gradom, je bila promena boja logoa F1 u prepoznatljive „Vice City“ boje. Nedugo nekon toga usledila je potvrda, kao i virtuelni prikaz kako bi staza trebalo da izgleda. Ulična staza dugačka 5,41km nije dizajnirana da nam pruži neka prevelika uzbudjenja, iako će omogućiti priličan broj preticanja usled dva izuzetno dugačka pravca. Na prvi pogled zvuči kontradiktorno, ali kada se pogleda dizajn staze odgovori se sami nameću. Dva izuzetno dugačka pravca, na kojima će gotovo sigurno biti DRS zone, omogučavaće  vozačima koji traže način da preteknu bolid ispred sebe da to učine bez previše muka. U delu staze sa krivinama samo će ispratiti vozača ispred sebe, i na jednom od dva pravca uz aktiviran DRS izvršiti lagano preticanje. Ovo u suštini znači da vozač koji brani poziciju neće imati nikakvu mogućnost da to učini, ma koliko vozačkog umeća posedovao, žargonski rečeno biće lak plen. Ipak mora se naglasiti da i dalje ne znamo kakve će efekte na trkanje imati nova pravila od sezone 2022, pa se iskreno nadamo da će ovo tumačenje nove staze biti pogrešno.

Virtuelni prikaz staze u Majamiju : https://www.youtube.com/watch?v=5ZQrprQNS-c

Druga velika vest proteklog vikenda vezana je za Red Bull, odnosno za novo lice u njihovoj ekipi. Tehnički direktor, nedavno osnovanog, odeljenja za pogonske jedinice u budućnosti će biti jedan od glavnih Mercedosovih inženjera Ben Hodgkinson. 

Foto: formula1.com

Novi tehnički direktor pogonskih jedinica Red Bulla jedan je od arhitekata uspeha Mercedesa u F1. Nešto  više od 20 godina obavljao je razne funkcije u odeljenju za pogonske jedinice visokih performansi u Mercedes-Benz-u, koje je ujedno pogonsko odeljenje za Mereces F1 tim. Od 2017. godine obavljao je funkciju šefa tog odeljenja, koje je u najvećoj meri zaslužno za aktuelne uspehe Mercedesa. Nesumnjivo veliki udarac za britansko-nemačku ekipu, ali i nagoveštaj da Red Bull planira da se vrati na staze stare slave. Ukoliko uspeju da zadrže Ferštapena, čemu su svakako bliži ovakvim potpisima, imaju potencijala da zbace Mercedes sa trona i možda naprave novu  višegodišnju dominaciju.

I za kraj dve vesti od juče, i potvrda onoga što smo ranije u sezoni rekli da će se ostvariti. Sprint trke zvanično će debitovati u šampionatu F1 ove sezone, i to na tri Velike Nagrade. Prema planovima, svoju premijeru sprint trke imaće u Velikoj Britaniji na stazi u Silverstonu, dok bi drugi takav vikend trebalo da bude u Monci, a treći na, za sada, nepoznatoj stazi van Evrope. Ovim potezom Formula 1 se praktično izjednačava sa šampionatom Formule 2, u kojem takodje postoji ovaj format. Glavna svrha postojanja ovog formata je da mladim vozačima omogući što više trkanja, odnosno sticanja što većeg iskustva kako bi jednoga dana bili spremni za trkanje sa najboljim vozačima na svetu. Medjutim Liberty Media ima drugačiji plan. Uvodjenjem ovakvog formata, sada već očajnički, pokušavaju da vrate posrnulu popularnost sportu čija je gledanost na TV ekranima rekordno niska. Druga vest vezana je za postizanje sporazuma izmedju vlasnika Formule 1 i organizatora Velike Nagrade Japana. Ugovor je potpisan na nove tri godine, pa će se tako trke na Suzuki voziti zaključno sa 2024. godinom.

Ovo je samo još jedan od mnogobrojnih dokaza da novoj vlasničkoj strukturi nije baš najjasnije kako da povećaju uzbudjenja na trkama, pa samim tim i gledanost. Brojne nove staze u kalendaru koje ne nude apsolutno ništa, zajedno sa ovakvim potezima dodatno narušavaju dovoljno poljuljan ugled Formule 1. Sledeća trka u šampionatu vozi se predstojećeg vikenda za Veliku Nagradu Portugala u Portimau.

Svi detalji vezani za sprint trke : https://www.formula1.com/en/latest/article.everything-you-need-to-know-about-f1s-new-sprint-qualifying-format-including.1Lawf6r6Ab0y8ha0satSjx.html

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Najpopularnije

Александар Петровић – Аца Селтик, ваш и наш рокументарац

Ако музику схватиш као рутину, онда то није рокенрол Обично пред наступ ја мрзим цео свет. Није то зато...

Pitam se

Znaš, pitam se ponekad, kuda ide ovaj svijet. I šta to...

Патријарх Варнава – политика литија

У разговору са људима често можете чути приче како је важно, посебно у време тешкоћа одржати слогу и разумевање међу људима. Ако...

Jezivi prizori u kući porodice Kostić iz sela Sejace

U selu Sejace nadomak Bujanovca, četvoročlana porodica Kostić živi u teškim uslovima, na rubu egzistencije, bez stalnih primanja I bez ikakve finansijske...

POSLEDNJI KOMENTARI

Слађана on Распето Косово
Небојша on Распето Косово
Aleksandar Sivački on El Pibe
Đorić Lazar on El Pibe
Ministar Zdravlja on 25 godina od Dejtonskog sporazuma
Младен on Učmala čaršija
Anita on Vladalac
washington on Kosmopolitizam Balkana
Nadežda on Vladalac
Владимир on Vladalac
Predivan tekst, hvala puno na ovome, vrlo je važno za sve nas on Revolucionarne ideje i dalje postoje, a postoje li revolucionari?