Luis Hamilton trijumfovao je na Velikoj Nagradi Portugala, i upisao svoju ukupno 97. pobedu u svetskom šampionatu Formule 1. Mercedes zajedno sa Luisom, ostavio je značajno bolji utisak ovog vikenda od Red Bull-a, i bez previše drame slavio pobedu na trećoj trci u šampionatu. Pored Mercedesa pozitivan utisak je ostavila i Alpina čija su oba vozača završila u poenima, dok je Lando Noris, sada već standardno, bio najbliži dvema vodećim ekipama.

Neposredno pre početka trkačkog vikenda, Kristijan Horner šef ekipe Red Bull, je izjavio kako smatra da je Mercedes favorit na predstojeće dve trke u Portimau, odnosno Katalunji. Iako potvrdnih naznaka za njegovu izjavu nije bilo u petak i subotu, ona se obistinila u nedelju. Mercedes je prilično komforno došao do pobede, uprkos manjim problemima na startu trke kada je Ferštapen obišao Hamiltona, medjutim nije uspeo duže da ga zadrži iza sebe. Botas, koji je osvojio pol poziciju u subotu, ponovo je odradio odličan posao kako za Hamiltona tako i za Mercedes. Nakon što ga je Hamilton pretekao , tokom značajnog dela trke zadržavao je Maksa iza sebe, omogućavajući Luisu komforno prvo mesto, i da nije napravio grešku nakon koje ga Maks obišao zadržao bi drugu poziciju do kraja trke. Sa druge strane Ferštapen i Red Bull ovog vikenda nisu pronašli način da se suprotstave Mercedesima, što nadamo se neće biti slučaj i narednog vikenda u Katalunji. Drugi vozač austrijske ekipe, Serhio Perez, ni ovog vikenda nije uspeo da unese napetost u borbi za podijumske pozicije. Trku je završio na četvrtom mestu, ali utisak je da je Perez iz trke u trku sve bolji, i da ga vrlo brzo možemo očekivati ispred Botasa.

Što se ostatka karavana tiče, ponovo najbolji je bio mladjani Lando Noris. Britanac predstavlja najprijatnije iznenadjenje ove sezone, u kojoj se svi ljubitelji najbržeg cirkusa na svetu nadaju da bi mogao uz malo sreće da ostvari svoju prvu pobedu u karijeri. Landov timski kolega Danijel Rikardo, nakon razočaravajućih kvalifikacija, uspeo je dobrom vožnjom da ostvari solidno deveto mesto u trci. Australijanac se nije najbolje pokazao na prve tri trke, imajući u vidu rezultate koje ostvaruje Lando Noris. Svakako najbitnija činjenica za Meklaren ovog vikenda je da su ponovo bili bolji od Ferarija. Šarl Lekler je trku završio na šestom, a Karlos Sainc tek na jedanaestom mestu. Uprkos dobrim kvalifikacijama, loša strategija koštala je Sainca višeg plasmana u trci. Ekipa koja je, pored Mercedesa, uspela da podigne formu je Alpina. Oba vozača francuske ekipe našla su se u poenima, zauzevši sedmo i osmo mesto u trci. Esteban Okon je već u kvalifikacijama nagovestio da Alpina ima značajno bolji tempo ovog vikenda ostvarivši šesto nabolje vreme. Povratnik u Formulu 1, Fernando Alonso, nakon ne tako sjajnih kvalifikacija, u nedeljnoj trci je demonstrirao klasu, i pokazao da još uvek nije za penziju. Poslednja dva mesta koja donose poene u trci zauzeli su Danijel Rikardo i Pjer Gasli. Utisak je da Alfa Tauri nije iskoristio dobar tempo sa prve dve trke u šampionatu za osvajanje većeg broja poena. Iz trke u trku stvari se vraćaju u realnost, što bi značilo da će Italijanska ekipa biti u borbi sa Alfa Romeom za osvajanje poena.

Nakon trke iz Mercedesa naglašavaju da ne treba donositi zaključke prebrzo. „Ferštapen nam je prepustio pol poziciju i najbrži krug trke zahvaljujućim svojim greškama. U oba slučaja izašao je izvan okvira staze“ izjavili su iz Mercedesa. Još jedan od faktora koji naglašavaju da im je išao u prilog, je glatak asfalt, uz pomoć kojeg su lakše mogli da kontrolišu temperaturu zadnjih pneumatika, dok im je u Imoli u tome pomogla niska temperatura staze. Medjutim nisu optimisti povodom trka u Katalunji i Monaku gde se očekuju nešto veće temperature i ne tako glatak asfalt.
Najzanimljiviji momenti sa prethodne trke : https://www.youtube.com/watch?v=-9-8gvYantk
Pauze za ekipe ovog vikenda neće biti. Već za nekoliko dana očekuje nas trka u Katalunji, čime se završava prvi dvostruki vikend ove sezone. Novitet koji imamo na stazi je kompletno redizajniran izgled desete krivine. Nakon druge DRS zone, nema više krivine od 90 stepeni i naglog kočenja, već imamo ovalniji oblik krivine. Ovim izmenama smanjen je ugao prolaska kroz krivinu, i napravljeno više prostora izvan okvira staze za vozače koji naprave grešku. Nova konfiguracija staze imaće sličan dizajn kao i davne 1991. godine kada je debitovala u šampionatu Formule 1.
