Friday, September 17, 2021
Sport Čerupanje i dominacija mercedesa se nastavlja, prvi vikend u F3, Louis Vuitton...

Čerupanje i dominacija mercedesa se nastavlja, prvi vikend u F3, Louis Vuitton u Monaku

Neposredno pre početka trkačkog vikenda u Španiji, pojavila se informacija da Red Bul nastavlja sa ofanzivom na osoblje Mercedesa. Nakon potpisa Bena Hodkinsona, austrijska ekipa ubedila je još petoricu visokorangiranih Mercedosvih inženjera da potpišu za njih. U pitanju su sledeća imena i njihove nove pozicije u Red Bulu :

  • Stiv Brodi – lider grupe zadužene za motor sa unutrašnjim sagorevanjem

  • Anton Majo – šef odeljenja pogonske jedinice zadužen za dizajn motora sa unutrašnjim sagorevanjem

  • Pip Klod – šef mehaničkog dizajna sistema za povrat energije

  • Omid Mostagimi – šef elektronike pogonske jedinice i sistema za povrat energije

  • Stiv Blevet – direktor proizvodnje pogonske jedinice

Iz Mercedesa su izjavili da je Red Bul, pored pomenutih, kontaktirao značajan broj ljudi iz njihove fabrike, ali nisu istakli da li je još neko prihvatio poziv ovogodišnjeg izazivača. Da li će u budućnosti Red Bul „preoteti“ još ljudi iz Mercedesa ostaje da se vidi.

Foto: formula1.com

Nakon najave potencijalno epohalne borbe za naslov šampiona ove sezone u Formuli 1, po završetku trke u Španiji ljubitelji sporta dobili su „šamar realnosti“. Luis Hamilton zabeležio je svoju 98. pobedu i rekordnu 100. pol poziciju u karijeri. U prve četiri trke u sezoni Britanac je slavio tri puta, što mu je ujedno najbolji start jedne sezone u dosadašnjoj karijeri vozača Formule 1.

Foto: independent.co.uk

Trkački vikend na „Katalunji“ protekao je bez većih uzbudjenja. Tokom petka i subote postalo je jasno da Mercedes ima neuporedivo bolji tempo na srednji tvrdim pneuticima od ostatka karavana, pa je bilo za očekivati da će taj podatak maksimalno eksploatisati u trci. Sa druge strane, Red Bul je svoje nade polagao u kvalifikacijama. Imajući u vidu da je u „Katalunji“ veoma teško obilaziti, iz austrijske ekipe su smatrali da polako mogu da se pripreme za slavlje ukoliko Ferštapen na izlasku iz prve krivine nakon starta bude prvi. Maksu je to pošlo za rukom. Nakon starta, super agresivnim manevrom izbio je na vodeću poziciju, ali strategija Mercedesa zajedno sa hronometarski preciznim krugovima Luisa Hamiltona, jasno je stavila do znanja da se ipak oni pitaju za sve. Situacija preslikana sa Hungaroringa 2019. godine. Jedno stajanje više za Hamiltona i juriš za Maksom do kraja trke, koji je ponovo bio uspešan. Luis koji je zbog dodatnog stajanja pao na treću poziciju, uspešno je obišao prvo Botasa,  a zatim u 60. krugu i Ferštapena za novu pobedu.

Foto: racefans.net

Uzbuđenja su izostala i u borbama za niže pozicije. Prvi van podijumskog postolja završio je vozač Ferarija Šarl Lekler, koji uprkos odličnom startu i izbijanju na treću poziciju, nije bio u mogućnosti da istu odbrani od Botasa. Ipak Ferari je pokazao značajan iskorak, i ovoga vikenda imali su značajno bolji tempo od Meklarena, što nije uspeo da iskoristi u potpunosti i drugi vozač italijanske ekipe Karlos Sainc. Popularni „Čili“ je trku završio na 7. mestu tik iza Rikarda, ali ispred osmoplasiranog Norisa. Svakako najbitnija činjenica za Ferari ovoga vikenda je da su smanjili razliku u odnosu na Meklaren u šampionatu konstruktora, a iz italijanske ekipe se nadaju da bi dobru formu mogli da prenesu i na naredni vikend, kada ćemo gledati trku na legendarnoj stazi u Monaku.

Foto: racefans.net

Najveću priliku ovog vikenda za osvajanje većeg broja poena u šampionatu konstruktora propustila je Alpina. Nakon fantastičnih kvalifikacija u kojima su oba vozača prošla u Q3 deo u kojem je Esteban Okon ostvario 5. vreme, realizacija je izostala u nedeljnoj trci. Poene za Alpinu je osvojio samo Okon koji je kroz cilj prošao kao devetoplasirani, dok je Fernando Alonso zauzeo tek 17. poziciju. Pored Alpine, nije se proslavio ni Serhio Perez, koji je tokom čitavog vikenda bio značajno sporiji od Ferštapena. Meksikanac ponovo nije uspeo da se umeša u borbu za podijumsko postolje, završivši trku na 5. mestu. Nakon trke Perez je izjavio kako mu je na svakoj stazi neophodno vreme kako bi se adaptirao na bolid. Poslednji poen u trci osvojio je Pjer Gasli za Alfa Tauri. Jedini koji ovoga vikenda nije završio trku je drugi vozač Alfa Taurija Juki Cunoda, koji svojim ponašanjem tokom vikenda nije ostavio dobar utisak. Japanac se konstantno žalio na svoj bolid, čak je izjavio kako smatra da on i Gasli nemaju iste bolide, što je naravno morao da demantuje i izvini se ekipi. Agonija Aston Martina se nastavlja, dok je Alfa Romeo pokazao značajan iskorak u odnosu na prošlu sezonu, i malo sreće im je nedostajalo da upišu prve poene već nakon četiri trke. Lep napredak pokazuje i Mik Šumaher koji je u trci konstantno ispred Mazepina, a u kvalifikacijama ispred Latifija.

Najbolji momenti sa trke F1: https://www.youtube.com/watch?v=HuLdJLB6sBo

Premijerne trke ovog vikenda smo videli i u šampionatu Formule 3. Najbolji utisak su ostavili vozači dve najbolje ekipe u šampionatu, Preme i Tridenta. Pol poziciju u petak ostvario je vozač Preme i član Red Bulove vozačke akademije, Denis Hojger. U prvoj subotnjoj trci, nakon inverznog startnog poretka, pobedu je slavio Aleksandar Smolijar, dok su drugo odnosno treće mesto zauzeli Novalak i Kole. Prvu trku obeležio je sjajni Klement Novalak iz Tridenta, koji je tokom čitave trke imao fantastičan tempo, a šanse za pobedu uskraćene su mu usled izletanja Rasmusena u 19. krugu, pa je trka završena iza vozila bezbednosti. Druga subotnja trka takodje je obeležena incidentnom i završena iza vozila bezbednosti. U pretposlednjem krugu u borbi za prvu poziciju izmedju Hojgera i Naninija vidjen je trkački incident u prvoj krivini, što je donelo pobedu Oliju Kaldvelu, a podijumska postolja Viktoru Martinsu i Frederiku Vestiju.

Foto: ruetir.com, Dennis Hauger (DEN) PREMA Racing. 08.05.2021. FIA Formula 3 Championship, Rd 1, Race 1, Barcelona, Spain, Saturday. – www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com Copyright: XPB Images

Trka u nedelju, koju su vozači startovali po startnom poretku iz kvalifikacija u petak, protekla je bez veće drame. Pobedu je slavio Denis Hojger, a Džek Duhan se nakon lošijeg starta do kraja trke probio do druge pozicije. Treću poziciju osvojio je Mateo Nanini, dok je Oli Kaldvel završio četvrtoplasirani. Najbolji utisak sa prvog vikenda ostavili su Denis Hojger i Klement Novalak. Da nije bilo incidenta u drugoj trci, Hojger bi slavio pobede dva puta, dok je Novalak sve tri trke završio u vodećih 10 vozača, i kao što je rečeno ostao je uskraćen u prvoj trci borbe za prvo mesto.

Foto: crash.net

Pored ove dvojice solidan utisak ostavio je i Oli Kaldvel, a razočaravajući vikend imao je treći vozač Preme i mladji brat Šarla Leklera, Artur Lekler. Ipak najveća vest ovog vikenda je povratak u šampionat Huana Manuela Koree koji se uspešno oporavio, nakon incidenta koji je doživeo u Spa Frankošampu 2019. godine.

Najbolji momenti sa prve trke u F3: https://www.youtube.com/watch?v=gvSu5Y-QBTk
Najbolji momenti sa druge trke u F3: https://www.youtube.com/watch?v=ldtzGpK36Dg
Najbolji momenti sa treće trke u F3: https://www.youtube.com/watch?v=3Zh-KznXeSo

Po završetku trke Formule 1 u Španiji, u medijima su se pojavile dve značajne vesti. Prva vest je da je zvanična asocijacija vozača u Formuli 1, na čijem čelu se nalazi Džordž Rasel, uputila zvanični apel, Svetskoj Automobilskoj Federaciji i čelnicima Formule 1, za uklanjanje S krivine iz trećeg sektora koja prethodi poslednjoj krivini udesno i izlasku na startni ciljni pravac.

Druga vest koja se pojavila jeste da postoji mogućnosti odlaganja ili otkazivanja Velike Nagrade Turske, koja je trebalo da zameni trku u Kanadi.

Foto: motorsport.com

Kako prenosi Motorsport.com, vlada Ujedinjenog Kraljevstva je, usled dramatičnog porasta broja novozaraženih od virusa covid-19 u Turskoj, ovu destinaciju stavila u „crvenu zonu“. To bi značilo da svi povratnici na ostvro iz Turske, bi morali u desetodnevni karantin, a pošto je većina ekipa bazirana u Ujedinjenom Kraljevstvu problem je više nego očigledan. Kao zamena figuriraju staze u Špilbergu i Bakuu, medjutim zvanične potvrde za čitavu situaciju još uvek nema.

Odmora nema, jer se već narednog vikenda vozi jedna od najglamuroznijih trka u Formuli 1. Nakon prošlogodišnjeg otkazivanja, Velika Nagrada Monaka održaće se u Kneževini predstojećeg vikenda uz prisustvo publike. Maksimalan broj navijača koji će moći da prisustvuje trci iznosi 7,500, što će svakako predstavljati osveženje i nadamo se donekle vratiti čar sportu. Da je sve u znaku glamura u Monaku, govori činjenica da je za ovu trku modni brend Lui Viton dizajnirao je specijalnu kutiju u kojoj će biti čuvan pehar za ovogodišnjeg pobednika. Nadamo se da će vozači biti dodatno motivisani ukoliko se i kutija bude dobijala uz pehar.

Foto: luxurylaunches.com

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Najpopularnije

Ustanak ekologa i akcija Zelenih

Svijet je postao tanka nit koja nas dijeli od života i smrti. Planeta će ostati, ali hoćemo li mi na njoj, tek...

Проф. др Бојанин: Прича којој би школа требало да нас учи, али то не ради

Младост је једно тешко и озбиљно развојно доба. У младости се развија максимални развој човекових мисли, и максимално издиференцирана осећајност. Еротска љубав,...

A. D.

Opet ne znam ko sam.Svako jutro se budim u nadi da je ovo samo loš san.Iznova me progoniš,Ti uvek nađeš nov način...

Zašto je leg drive veoma bitan na benču?

Hteo sam da današnju temu nazovem "dOdAjTe 10kG nA vAs bEnČ dAnaS!1!", ali sam skontao da nisam klošar, tako da ste ostali...

POSLEDNJI KOMENTARI

Слађана on Распето Косово
Небојша on Распето Косово
Aleksandar Sivački on El Pibe
Đorić Lazar on El Pibe
Ministar Zdravlja on 25 godina od Dejtonskog sporazuma
Младен on Učmala čaršija
Anita on Vladalac
washington on Kosmopolitizam Balkana
Nadežda on Vladalac
Владимир on Vladalac
Predivan tekst, hvala puno na ovome, vrlo je važno za sve nas on Revolucionarne ideje i dalje postoje, a postoje li revolucionari?