Friday, September 17, 2021
Sport Trijumf Ferštapena i nastavak Leklerovog prokletstva u Monaku

Trijumf Ferštapena i nastavak Leklerovog prokletstva u Monaku

Maks Ferštapen trijumfovao je na petoj rundi ovogodišnjeg šampionata Formule 1 koja se u vikendu za nama održala u Monaku. Holandjaninu je posao bio znatno olakšan usled odustajanja Šarla Leklera, koji je osvojio pol poziciju u subotnjim kvalifikacijama. Uprkos činjenici da vozači gotovo dve godine nisu vozili uskim ulicama Monaka, ovogodišnja trka prošla je bez ijednog incidenta, odnosno bez izlaska vozila bezbednosti na stazu kao i žutih zastava.

Foto: https://currentaffairs.adda247.com/red-bulls-max-verstappen-wins-monaco-grand-prix-2021/

Tradicionalno trka u Monte Karlu nije nam pružila prevelika uzbudjenja iz aspekta direktnog duela vozača na stazi, ali daleko od toga da ih nije bilo. Najveće iznenadjenje ovog vikenda je svakako tempo Ferarija. Oba vozača su tokom slobodnih treninga nagovestili da če biti kandidati za podijumsko postolje, ali ono što niko nije očekivao je da Ferari bude konkurent za pobedu. Vikend za italijansku ekipu nije dobro počeo. Prvi slobodni trening Šarl Lekler je morao da propusti zbog problema sa menjačem, ali Karlos Sainc je obavio odličan posao i nagovestio dobro formu ekipe. Potvrda Ferarijevih tendencija na pobedu, bilo je osvajanje pol pozicije Šarla Leklera u subotnjim kvalifikacijama uz malo sreće. Monačanin je najbolje vreme postavio u prvom izlasku na stazu, a u drugom pokušaju na izlasku iz krivina oko bazena završio je u ogradi. Incident je izazvao prekidanje kvalifikacija, ali i onemogućavanje ostatka karavana za postavljanje boljih vremena.

Greška Leklera u kvalifikacijama: https://www.youtube.com/watch?v=hC0epPTx2mw

Foto: https://www.autosport.com/f1/news/why-leclerc-crash-conspiracies-in-monaco-qualifying-make-no-sense/6513945/

Odmah nakon kvalifikacija, usledila je trka sa vremenom za mehaničare Ferarija koji su imali težak zadatak. Prvenstveno, trebalo je popraviti bolid, ali i izvršiti inspekciju šasije i menjača usled prilično jakog bočnog udarca Leklera u ogradu. Park Ferme pravila koja važe nakon završetka trećeg slobodnog treninga, onemogućila su italijanskoj ekipi promenu vitalnih komponentni bolida bez kazni. Nakon dve temeljne inspekcije u subotu uveče i nedelju pre izlaska na stazu, utvrdjeno je da nema značajnijih oštećenja šasije i menjača na Leklerovom bolidu, i da će startovati kao prvoplasirani. Medjutim obistinila se izreka „ako se po jutru dan poznaje…“. Na putu do grida Šarl se požalio ekipi na probleme sa menjačem, pa je umesto na startni ciljni pravac, osvajač pol pozicije produžio u garažu. Ustanovljen je kvar na levoj pogonskoj osovini, koji nije mogao biti popravljen do početka trke. Mladjani Monačanin trku nije započeo, čime je nastavio svoje prokletstvo na domaćen gran priju. Od kako se takmiči u šampionatu Formule 1, Lekler nije uspeo ni jednom da završi trku na domaćem terenu. Ovog vikenda mu nije pomogao ni omaž Luiju Šironu u vidu posebne kacige, jedinom Monačaninu u Ferariju pre Leklera, a ujedno i jedinom domaćem pobedniku trke u Monte Karlu. Svoju jedinu pobedu na stazi u Monaku Širon je zabeležio davne 1931. godine.

Foto: https://www.racefans.net/2021/05/19/eight-drivers-reveal-special-monaco-grand-prix-helmets-for-2021/racefansdotnet-monaco-helmet-leclerc-3/

Drugo najbolje vreme u kvalifikacijama ostvario je Maks Ferštapen, dok su treći i četvrti bili Valteri Botas odnosno Karlos Sainc. Aktuelni svetski šampion Luis Hamilton se mučio sa bolidom tokom čitavog trkačkog vikenda, a kvalifikacije je završio na razočaravajućem 7. mestu. Od njega su bili brži Gasli i Noris, dok se iza Luisa našao četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel, koji polako ulazi u ritam sa Aston Martinom. Dobru formu iz kvalifikacija preneo je i na trku, koju je završio na visokom 5. mestu. Drugi vozač Red Bula Serhio Perez, ponovo je razočarao u kvalifikacijama, ali je uspeo u nedeljnoj trci da donekle popravi utisak. Prvo pojavljivanje u Q3 delu kvalifikacija ove sezone, zabeležio je Antonio Djovinaci.

Najzanimljiviji momenti sa kvalifikacija: https://www.youtube.com/watch?v=kab08DP664Q

Nakon opšte drame koji je prouzrokovao Ferari, došlo je vreme za trku. Startni poredak se nije menjao, odnosno vozači nisu pomerani za jednu poziciju napred, usled Leklerovog odustajanja. U sprintu do prve krivine Ferštapen je odbranio prvu poziciju od Botasa, a jedina obilaženja u prvom krugu zabeležili su Kimi Raikonen, Fernando Alonso i Mik Šumaher. Šumaher je u ukosnici u prvom krugu obišao timskog kolegu Nikitu Mazepina, dok su Kimi i Fernando su prilikom starta obišli Danijela Rikarda koji je imao veoma razočaravajući vikend. Kruna očajnog vikenda za Rikarda bio je 52. krug u kojem ga je timski kolega Lando Noris obišao za ceo krug.

Nakon starta, nikakvih uzbudjenja nije bilo narednih 30 krugova. Prvi potez povukao je Mercedes, koji je u 29. krugu pozvao prvo Hamiltona, a na kraju 30. Botasa u boks na zamenu guma. Luis je izašao ponovo iza Gaslija, dok Botas nije izašao iz boksa.

Mehaničari Mercedsa nikako nisu mogli da skinu prednji desni točak na bolidu Valterija Botasa i izvrše zamenu pneumatika, pa je Finac morao da parkira svoj bolid u garažu.

Problemi za Botasa u boksu: https://www.youtube.com/watch?v=9LxNBMaMUSo

Foto: https://www.racefans.net/2021/05/23/2021-monaco-grand-prix-in-pictures/motor-racing-formula-one-world-championship-monaco-grand-prix-sunday-monte-carlo-monaco-700/

So na ranu Mercedesa dolila je loša strategija. Ne samo da Hamilton nije uspeo da prestigne Gaslija na promeni guma, nego je izgubio još dve pozicije. Sebastijan Fetel i Serhio Perez, su na promene otišli u 31. odnosno 35. krugu, i boljim tempom na potrošenim mekim gumama preskočili Hamiltona i Gaslija. Bolji tempo je imao Serhio Perez koji je leteo stazom na potrošenim mekim gumama. Meksikanac je fantastičnim tempom napravio dovoljno veliku razliku, koja mu je omogućila da nakon zamene guma izbije na 4. dok je Sebastijan Fetel izbio na 5. mesto i tu ostao do kraja trke.

Izbijanje Fetela na 5. poziciju: https://www.youtube.com/results?search_query=vettel+gasly+monaco

Foto: https://www.racefans.net/2021/05/23/2021-monaco-grand-prix-in-pictures/motor-racing-formula-one-world-championship-monaco-grand-prix-sunday-monte-carlo-monaco-685/

Odustajanje Botasa donelo je Karlosu Saincu drugu, a Landu Norisu treću poziciju, koju je do kraja trke uspešno branio od Pereza. Britanac je sjajnom vožnjom sebi i ekipi obezbedio prvo podijumsko postolje ove sezone, ali i dodatnu promociju Meklarenovog bolida koji je bio u specijalnim bojama samo za ovu trku.

Foto: https://www.mclaren.com/racing/2021/monaco-grand-prix/the-art-and-science-of-f1-livery-design/

Meklaren je zajedno sa jednim od glavnih sponzora ekipe Gulf Oil-om, za trku u Monaku predstavio poseban dizajn, koji nažalost ne može biti korišćen do kraja sezone. Dizajn predstavlja omaž na McLaren F1 GTR bolid koji je 1997. godine završio kao drugi na čuvenoj trci 24 časa Le Man.   

Foto: https://www.racefans.net/2021/05/16/mclaren-to-race-in-one-off-gulf-livery-at-monaco-grand-prix/2021_mcl_monaco_sm_3q_v1/

Prvo podijumsko postolje za Ferari ove sezone obezbedio je Karlos Sainc. Tokom čitave trke „Čili“ je imao fantstičan tempo, značajno brži od Botasa. Utisak je da bi Karlos svakako izbio na drugu poziciju nakon zamene guma, bez obzira na odustajanje Valterija. Najmanje zapažen ovog vikenda bio je Maks Ferštapen koji se nakon starta „odjavio“ na prvoj poziciji. Tokom čitave trke Maks je samo odradjivao posao, bez ikakve drame ili uzbudjenja.

Pobeda je donela Maksu prvo mesto u šampionatu vozača, a pehovi Mercedesa i 4. pozicija Serhia Pereza, prvo mesto u šampionatu konstruktora za Red Bul.

Foto: https://www.racefans.net/2021/05/23/2021-monaco-grand-prix-in-pictures/motor-racing-formula-one-world-championship-monaco-grand-prix-sunday-monte-carlo-monaco-688/

Najbolji vikend za sada ove sezone imala je ekipa Aston Martina. Odlične strategije za oba vozača, donele su im novih 14 poena u šampionatu konstruktora, čime su prestigli Alfa Tauri. Pored Mercedesa, veoma loš vikend imala je i Alpina. Konstantno su bili sporiji od Alfa Romea, a zahvaljujući fantastičnoj vožnji Estabana Okona koji je trku završio na 9. mestu, upisali su dva nova poena u šampionatu kostruktora.

Svoje prve poene u sezoni kako za sebe tako i za ekipu Alfa Romea, zabeležio je Antonio Djovinaci. Oba vozača Alfe su imala tempo u trci za osvajanje poena, ali očajna strategija im je donela samo 1 poen.

Foto: https://www.racefans.net/2021/05/22/2021-monaco-grand-prix-qualifying-day-in-pictures/motor-racing-formula-one-world-championship-monaco-grand-prix-saturday-monte-carlo-monaco-701/

Da je Monako više od trke uverili smo se i ove sezone. Pored posebno dizajnirane kutije za pobednički pehar od strane brenda Lui Viton, nekoliko vozača je prisustvovalo reviji mode, Serena Vilijams je pokušala da označi kraj trke, dok je Maks Ferštapen promovisao jedan fantastičan sat. O kojem satu je reč i zašto je toliko poseban, više saznajte kod naših prijatelja na instagram stranici Sat na Ruci – https://www.instagram.com/sat_na_ruci/.

Najzanimljiviji momenti sa trke: https://www.youtube.com/watch?v=GK5qm8AZ1dQ

Pored Formule 1, ovoga vikenda na stazi u Monte Karlu održana je i druga runda u šampinatu Formule 2. Pol poziciju za nedeljnu trku, u kvalifikacijama osvojio je mladjani Teo Pušer. Sedamnaestogodišnjak je pokazao spektakularan tempo toko cele nedelje, a u kvalifikacionom delu od drugoplasiranog Oskara Piastrija vozio brže za čak 6 desetih delova sekunde. Treću poziciju u kvalifikacijama osvoji je Estonac Juri Vips. U prvoj sprint trci u subotu na vodećim pozicijama nije bilo preteranih pomeranja. Drugoplasirani Lungard u 15. krugu morao je da parkira svoj bolid usled problema sa pogonskom jedinicom, što je donelo ekipi Virtuozi prve dve pozicije. Pobedu je slavio Guanju Žou, dok su drugo odnosno treće mesto zauzeli Felipe Drugović i Roj Nisani. Teo Pušer i Oskar Pjastri prvu sprint trku završili su završili na 7. i 8. mestu.Takodje vidjeno je nekoliko incidenata tokom prve sprint trke, od kojih je svakako najznačajniji onaj Roberta Švarcmana vozača Preme, koji završio trku već u prvom krugu.

Foto: https://news.cgtn.com/news/2021-05-21/Chinese-racer-Zhou-Guanyu-clinches-F2-Monaco-sprint-race-title-10rUbdBzfmo/index.html

Druga sprint trka u subotu vožena je u kišnim uslovima, pa je broj incidenata koji se dogodio na trci nemoguće izbrojati. Najznačanije je bilo izletanje osvajača pol pozicije za drugu sprint trku Markusa Armstronga. Na putu do grida Armstrong je napravio grešku i izleteo u Raskas krivini, pa je umesto na startni ciljni pravac, produžio u boks. Ekipa je pokušala da popravi bolid kako bi Armstrong startovao iz pit lejna, ali nije uspela. Već u prvoj krivni Armnstrong je parkirao svoj bolid. Svakako najznačajniji momant sa druge trke bila je diskvalifikacija Liama Losona nakon trke. U samoj trci vodio je borbu za prvu poziciju protiv Oskara Pjastrija. Loson se fantastičnim manevrom u pretposlednjoj krivini 5. kruga probio na prvu poziciju koju je uspeo da zadrži do kraja trke.

Pjastri se nije dugo zadržao na drugoj poziciji, jer ga je samo nekoliko krugova kasnije za drugu poziciju obišao Den Tiktum, ali Pjastri je uspeo da zadrži drugu poziciju do kraja trke. Zanimljiv momenat vidjen je u 15. krugu. Oba vozača ekipe Virtuozi krenula su na sve ili ništa, stavivši meke gume u nadi da će se staza prosušiti a oni profitiriati, medjutim nije se desilo. Samo nekoliko krugova kasnije morali su ponovo u boks po gume za kišu i time obezbedili sebi dva poslednja mesta u trci. Naknadno nakon završene trke, utvrdjeno je da je Liam Loson promenio mapiranje pedale gasa, zbog čega je diskvalifikovan. Zvaničan pobednik trke je Den Tiktum, a na podijumska postolja popeli su se Oskar Pjastri i Juri Vips.

Foto: https://www.formula1.com/en/latest/article.f2-lawson-fights-back-from-slow-start-to-take-wet-weather-win-in-monaco.7gvse9OoNZoaxFYExs0JVf.html

U finalnoj trci vikenda Teo Pušer, član Zauberove vozačke akademije, postao je najmladji pobednik trke u istoriji Formule 2. Sedamnaestogodišnjak, odvezao je veoma dobru trku i zasluženo slavio ispred Oskara Pjastrija i Felipea Drugovića. Nedeljna trka obeležena je incidentnom izmedju Oskara Pjastraija i Dena Tiktuma u 34. krugu. Greška Pjastrija na izlasku iz krivine oko bazena otvorila je mogućnost Tiktumu za napad u pretposlednjoj krivini, medjutim Pjastri je u potpunosti zatvorio Tiktuma kome je ponestalo staze kako bi skrenuo. Guanju Žou je treću trku završio kao petoplasirani i zadržao vodeće mesto u šampionatu. Prate ga Pjastri sa 52, odnosno Pušer za 47 poena. U šampionatu konstruktura Virtuozi su zadržali prvo mesto, iako nisu osvojili niti jedan poen u drugoj trci. Prema je treća, dok borbu za četvrto mesto trenutno vode Karlin, ART i Hajtek.

Foto: https://www.autosport.com/formula2/news/monaco-f2-pourchaire-streaks-to-maiden-victory/6513611/

Najzanimljiviji momenti sa prve sprint trke:

Najzanimljiviji momenti sa druge sprint trke:

Najzanimljiviji momenti sa nedeljne trke:

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

Najpopularnije

Ustanak ekologa i akcija Zelenih

Svijet je postao tanka nit koja nas dijeli od života i smrti. Planeta će ostati, ali hoćemo li mi na njoj, tek...

Проф. др Бојанин: Прича којој би школа требало да нас учи, али то не ради

Младост је једно тешко и озбиљно развојно доба. У младости се развија максимални развој човекових мисли, и максимално издиференцирана осећајност. Еротска љубав,...

A. D.

Opet ne znam ko sam.Svako jutro se budim u nadi da je ovo samo loš san.Iznova me progoniš,Ti uvek nađeš nov način...

Zašto je leg drive veoma bitan na benču?

Hteo sam da današnju temu nazovem "dOdAjTe 10kG nA vAs bEnČ dAnaS!1!", ali sam skontao da nisam klošar, tako da ste ostali...

POSLEDNJI KOMENTARI

Слађана on Распето Косово
Небојша on Распето Косово
Aleksandar Sivački on El Pibe
Đorić Lazar on El Pibe
Ministar Zdravlja on 25 godina od Dejtonskog sporazuma
Младен on Učmala čaršija
Anita on Vladalac
washington on Kosmopolitizam Balkana
Nadežda on Vladalac
Владимир on Vladalac
Predivan tekst, hvala puno na ovome, vrlo je važno za sve nas on Revolucionarne ideje i dalje postoje, a postoje li revolucionari?