NaslovnaNaukaDruštveneDa li bi Fuko sedeo u Ljubimcu?

Da li bi Fuko sedeo u Ljubimcu?

-

„Panoptikon je sveprisutan“

Svako ko je imao prilike da pročita moj način raspravljanja po društvenim mrežama nije mogao da očekuje neki unifromni ili uobičajeni uvod. Neće ga ni biti. Verovatno ćete se čuditi, postavljati sebi nesuvisla pitanja- kome i zašto ja to pričam? Nemojte da vas uplaše velika slova, vrlo dobro znate moj temperament, ako ga ne znate, zavolećete ga još više.

Kako to da smo okruženi i da nismo bezbedni kada živimo u vreme u kom vladavina prava, pravo lične slobode i slobode govora predstavljaju nekakvo načelo društvenog diskursa i savremenog društvenog ugovora?Pa baš upravo zato, zato što je to PRAZNO PISMO kojima se služe ’individue’ i daju joj „puninu“ tj. Smisao samo kada se u datosti brane i racionalizuju svoje psihoze, neuroze i traume koje ispoljavaju kroz sebičluk i samosamoživost životinjskih razmera. Naravno, trujući svoju okolinu pod okriljem te famozne NESVESTI. Tako se gradi jedna društvena struktura u kojoj je „monstrum“ skovan, skrpljen i nakalamljen od svih nespojivih stvari, pa samim tim ta eklektična i neorganska društvena mašina popute jedne „divne“ strukture ima svoja pravila, zakone i obrasce ponašanja kojima melju svakog pojedinca pred sobom jer im je antitetički element – pojedinac, nesvesna i nužna hrana kojom ta društvena struktura tako isprazna dobija na samoodržavanju.

„Urbana struktura eklektičnog Beograda“

Eklektična struktura Beograda (pogotovo urbanog) je svakako sintetisana uvek i samo – interesom. Dakle gledajmo to kao da je pojedinac iz strukture, monada koja sadrži određene svoje osobenosti i karakteristike (ovu postavku stavićemo radi smisla teksta, gledaćemo individuu kao monadu, i služićemo se Lajbnicom i njegovom teorijom unije monadi, ali ćemo se ipak držati okvira strukturalizma), pa da je samim tim takva svaka ostala ’individua’ unutar tog društvenog okvira. To društvo spaja samo interes, koji je preklopljen najlatentnijim nesvesnim – životinjskim ratom, ratom svih protiv svih unutar tog okvira, i to biva sve – KOLEKTIVNO NESVESNO.

Razum je odsutan, autopilot je upaljen, a u kokpitu (umu, glavi) nema nikoga. Zato se svi lažno druže i „ bleje“, javno se eksponiraju u maniru tako da se ZNA ko su oni, zato se pričaju i „vrte“ prazne priče, zato se mešaju babe i žabe i zato se lepe etikete kako ta društvena struktura presudi u svom nenapisanom ustavu koji je ugovoren u nevidljivom društvenom ugovoru pod kojim ta mašina funkcioniše.

Etikete su normalno uvek skovane tako da društvena struktura drži svojevrsan Damoklov mač nad nekim pojedincem, koji iz pitaj Boga kog razloga, predstavlja njima neku pretnju. Upamtite jednu stvar, koliko god pojedinac bio kvalitetan, obdaren/nadaren i formatiran on UVEK VEĆ gubi od društvene strukture jer je društvena struktura kao „parna lokomotiva“ koja nema milosti prema pojedincu, i paradoksalno – prema istim tim načelima u koja se kune. Naravno, to je tipična iluzija tj. Imaginaran poredak stvari koji je došao iz psihotične simboličke predstave svih tih ukupnih pojedinaca unutar strukture koji pokreću tu mašinu, kao što rekoh poput parne lokomotive. Mi danas nismo nigde bezbedni pre svega jer horore koje čini Beograd, sam po sebi ovakav kakav je, ne plaća cenu i ne snosi posledice svojih „uloga“. U ovom slučaju su ulozi – fabrikacije, podmetačine, složene i gnusne etikete koje su ucenjivačkog tipa.

Kako je uopšte došlo do ovoga? Pitamo se svi, a i ja sa vama. Malo sam udarao glavom u zid da bih došao do tog odgovora jer je meni budućnost naše nacije lično najvažnija stvar pošto se osećam ponosnim SRBINOM. Do ovoga je došlo jer danas mladi duh nekako ne postoji i to ne, nekako, nego nikako. Da bi mladi duh ikako postojao on mora imati preduslov jedne lepe i fundamentalne stvari – vrline. U ovom slučaju te vrline morale bi doći prevashodno vaspitanjem i zdravim detinjstvom, koje mnogi od nas igrom slučaja i nesrećnim okolnostima istorijskog točka Srbije – nismo imali.Ratovi, sankcije, otkazi, nemaština, svetsko iživljavanje i ponižavanje nacionalnog entiteta, pa potom monstruozno bombardovanje SRJ od strane zločinačkog NATO pakta – sve to su bile dvodecenijske determinante da bi se ubio srpski etos u pojam, gde se pojavom interneta i prividne najveće slobode nad slobodama (ulaskom u drugu dekadu 21. veka) sklopila neka lažna sigurnost koja je uslovila komformizam i konzumerizam divljačkog kapitalzma, u kom se nasa politička aparatura još dodatno nenormalno zadužuje kod stranih krvožednih zveri koje su nas bombardovale i UBILE U POJAM. Dakle kako može išta dobro da se formira kada istraumirani poluvaspitani roditelji vaspitaju decu u jednom društvenom vremenu koje nikada do sada nije postojalo zbog digitalne revolucije ( ja bih digitalnu revoluciju nazvao 3. industrijskom revolucijom i označiteljem početka postmoderne tj. smrti moderne i njenog sistema vrednosti ). Ti isti roditelji su doživeli da njihov fantazam i simptom zvani Jugoslavija – pukne pred očima na najsuludiji i najneočekivaniji način, da prosto takav obrt stvarno kao da je bio filmski režiran. Sada dobijamo napokon priliku da 23 godina kasnije (nakon famoznog 5. oktobra) vidimo rezultate istorijskomaterijalisticke reprodukcije savremene Srbije i na šta to liči.Pa ne liči ni na šta, potrudiću se sada da izađem iz „teorijskih“ okvira i njegovih objašnjenja kako, zašto i zbog čega je došlo do ovoga.U krajnjoj liniji ja ovo ne pišem radi sebe i svojih ličnih frustracija već ovo pišem radi želje za dizanjem pozornosti na problem, sada dok još POSTOJI IOLE prostora i vremena da se nešto regulišejer u suprotnom neka buduća Srbija koju budemo ostavili našim unucima nestaće pod sjajem sunca i zvezde severnjače.

„10 % za neautentičnost identiteta“

Cetinska. Izvor: Cafe Club Dvorištance

Ne znam da li ste ispratili jednu novost koja dolazi iz srca grada – Cetinjske 15., naime ta novost za neupućene je da Rajfazen banka daje priliku mladima do 26 godina da otvore račun u „Cetinjskoj“ i tim povodom dobiju Rajfazen x Cetinjska 15 karticu kojom bi imali „ultra“ pogodnost od ČAK 10% POPUSTA NA PROIZVODE U 4 LOKALA U CETINJSKOJ! EJ!Zamislite vi to, čak 10 % popusta za mlade do 26 godina koji su savršeno formatirani da padnu na ovo, i da im se ova idiotska navlakuša pričini lavljom USLUGOM za njihovo pseće verno ispijanje espresa u Zaokretu. Zivimo u vremenima u kojima je „de facto“ treći svetski rat – ekonomskog tipa svakako, u kojima cene skaču svakim danom zbog nestabilnog tržišta i zbog inflacije koja je neupitna. Dakle vi koji bi sada otvorili taj isti račun i dobili „vašu“ Rajfazen x Cetinjska 15 karticu imali bi 10% popusta doslovno pet dana dok gazde lokala ne dignu opet bezobrazno cene u vazduh pod izgovorom da je inflacija i da moraju i oni nešto da zarade.Kultura „Cetinjske“ je iskonska osovina zla, antisrbija i ogrezli poremećeni zapadni sistem vrednosti. Cetinjska je ispunjena hodajućim ispraznim „humanoidima“ koji su slučajni Srbi. Sve što baštini srpska kultura i tradicija u svom istorijskom diskursu kod njih je sve to u negaciji. Dakle veliko NE svemu što zapravo mahom oni istinski jesu – etnički Srbi. Taj duh samoporicanja i zapadopoklonstva zaista nije viđen u novijoj istoriji Srbije, naprosto izgubljeni u životnom koordinatnom sistemu bez temelja za nečim valjanim oni su se interpelirali u Berlin i Brisel dok naravno maštaju intimno o London City-ju kao nekoj idealnoj destinaciji gde bi bivstvovali. U principu su to sve pseudoumetnici koji se paradoksalno razumeju samo i striktno u savremenu apstraktnu umetnost dok im veliki Kandinski nije nešto, razume se i zašto – jer ima boljih.

U njima leži nesnošljiva glupost i površnost i želja za centrom pažnje, takve živote i žive – Brisel u Beogradu. Amoralni i strogi materijalisti koji jurišaju društvene statuse tako što nabedjeno misle da su važni i posebni, da to što imaju Mekbuk, adidas yeezy patike i neku ALT odeću da ih to situira sa njihovim „darom“ za umetnošću koju mi obični smrtnici „ne razumemo“. Sve znaju i nikad ne greše, i ništa ne pitaju jer neće ni da saslušaju drukčije mišljenje od svog, od svog mišljenja koje su striktno stekli surfujući netom po medijima nalik Danas, N1 i Vreme. Paradoksalno, toj njihovoj individualnoj savršenosti i nedeljivosti – oni svi imaju iste stvavove kada su u pitanju poltičkodruštvena pitanja. Ekologija, rodna osetljivost, radikalni aktivizam svih oblika uz defetistička gledišta na sve što je kompleksnije od njihovog stola za kojim piju piće. Taj defetizam kardinalno mešaju sa pacifizmom, pa ćete tako uglavnom čuti (ako ste znani narodu kao poznavalac društvene tematike pa sa njima uđete u dijalog) da su oni pacifisti i da obožavaju hipi eru koju su predvodili Dzim Morison, Dzimi Hendriks i Dzon Lenon.Sve to dok na sebi imaju stotine eura markirane robe, skupe cigare i skupu mobilnu elektronsku tehniku (mobilne telefone, laptopove, slusalice i sl. ), garancija njihovog smislenog besmisla je njihova materijalna i klasna udobnost.

“Rajfazen – grejs period u društvenom ugovoru Beograda“

Ono što ne znaju mladi Beograđani ovde, a to je da je „Cetinjska“ nemački (EU) projekat u srcu naseg glavnog grada i da zato neodoljivo podseća na Berlin. Pa tako isto mogu razni upitni ljudi da drže lokal u tom ringu. Dakle osim što nas pljačkaju svojim nenormalnim cenama, gde je pivo 400 dinara (Dok u kafiću Popara na Dorćolu to isto pivo košta 210 dinara) oni dobijaju garancije od vlastodržaca da neće dolaziti inspekcije dokle god plaćaju rekete vlastodršcima i samim tim onda imamo slučaj da „150“ osoba radi u 4 lokala, koji su pritom neprijavljeni i socijalno nezbrinuti u iluziji da su nešto posebno uradili za sebe kada „klepe“ 18 000 dinara za smenu. Ne shvatajući da je potpuno svejedno svima, a da je baš njima to u stvari najgore, jer će te pare potrošiti na te iste stvari na kojima su i zaradili te pare, s tim što će ruku na srce kupiti gram kokaina ili možda pak neku majicu/duks na nekom „ALT shop“ mestu. A da vam ne pričam o tome što vlasnici OBOŽAVAJU studente iz UNUTRAŠNJOSTI jer oni najmanje zlorabe blagodeti konobarisanja i naivnih „svetograđanskih“ hipstera koji su spremni radi 2 sata „pozornice“ da potroše i utucaju hiljade dinara u svojim lepim i skupim adidas natikačicama, a vlastodršci, koji su projektanti „Cetinjske“ dobijaju od EU grantove i velike dolive miliona evra – što u svoje džepove, što u džepove nekih imaginarnih državnih fondova kojima se navodno razvija kultura u Beogradu.

Tako vam izgleda taj diskurs, ta ploča koja samu sebe juri, ta osovina zla. Mene lično zanima, kakva se to kultura razvije kada sedne određena ekipa i porazbija „Ljubimac“ ili neki od ostala 3 lokala (ne zaboravimo da govorimo s razlogom o 4 lokala, 4 lokala za koje imate popust od Rajfazena) pa još ne plati to što je popila? Pa nikakva jer je u stvari, da paradoks bude smešniji, „kulturnija“ stvar to što je ta ekipa počinila jer je društveno realnije (misli se na srpsku društvenu realnost, ne građanističku) i čak iskrenije nego to lažno „sponzorisano“ ispijanje espresa sa prekrštenim nogicama i Mekbukom na stolu. Pritom, kakav je to legitimni gazda lokala koji ne može tim momcima da utera dug? Koji ne može da ih spreči u tom destruktivnim procesu, destruktivnom po njegov lokal? Ne vidite li tu nešto čudno, da nešto ne štima? Mi smo nacija gde zaista slučajno u „kafanskoj“ svadji može da se desi da vas neko „probuši“ olovom i ubije vas tako na mestu, i onda jedan VLASNIK lokala ne može „utera“ dug toj ekipi u svom lokalu u „Cetinjskoj“.

Pa ne može jer je MARIONETA, lutak vlasnik koji radi punijih džepova pokorno i pognute glave služi interesima vlastodržaca, koji kao politička struktura nadjačavaju bilo kakvu društvenu strukturu. Što se kaže – i nad popom ima pop. A kao krunski i krajnji ARGUMENT da smo mi zaista okupirani od strane zapada, imate RAJFAZEN X CETINJSKA 15 – KARTICU ZA MLADE! Posto moraju na tu karticu da vam ležu vaše krvavo zarađene pare, na njihove račune da bi oni imali doliv novca koji ste od istih tih „sa Zapada“ zaradili kako bi oni mogli te iste VAŠE pare da pozajmljuju nekim „mučenicima“ koji dižu kredite kod njih od hiljadu,dve evra da bi renovirali kupatilo. Tako se jaše magare i trpa u blato – pod IDEOLOŠKOM ILUZIJOM neke konzumentske dobrote. Kada je to kapitalizam imao etičnost u sebi? Kako može da ima etiku nešto što je materijalno fizički primitivno i što kontroliše ljude?

Kako može, evo pitam ja vas, kada se uništavaju „prijateljstva“ zbog linije kokaina ili zbog toga što je po ko zna koji put zafalilo dve tri hiljade dinara za plaćanje računa u lokalu. MI SMO OKUPIRANI i ovaj bezobrazluk sa „akcijom“ Rajfazena je toliko ponižavajuća stvar da samo dokazuje kako su mladi danas striktno ideoloski interpelirani u neoliberalnu vladajuću ideologiju, jer nakon ovako NESKRIVENE promocijei aludiranja da smo okupirani, da smo službenici vladajuće ideologije, a iskonski neprijatelji nacije – TAJ POST I TA AKCIJA SE PROMOVIŠU I UBIRAJU MEĐU NAMA MLADIMA. Znamo da okupacija koja nije nastala ulaskom tenka na glavni trg glavnog grada i ulaskom vojne čizme s puškom na ledjima, takva okupacija mora imati svoje „savršene agente“ koji izvršavaju savršeno osmišljene ideološke nacrte naših ideoloških kovača. EU, državni politički aparat i onda „Urbani krugodvojkaški jugonostalgični alt BG“.

Mišel Fuko. Izvor: New York Times

POPULARNO

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

SLIČNO

Fantazam „kontrainterpelacije“ – Odgovor I. Mladenoviću

0
U tekstu „Ćacilend“, rasistički antirasizam i autorasizam tvrdio sam postojanje jednog ideološkog fenomena koji bismo koncizno mogli opisati kao rasistički antirasizam. Tvrdio sam da...

Сумрак

KOMENTARI

Пеглање србофобије on „Ćacilend”, rasistički antirasizam i autorasizam
Zabrinuti imperijalista on S one strane zvučnog topa
Violeta Stepanović on Фашизам у настајању
Стефан on Pad u vrijeme
Dejan M. Pavićević on U Siriji se rađa novi halifat
Cousin Rupert on U prašini ove planete
Слађана on Распето Косово
Небојша on Распето Косово
Aleksandar Sivački on El Pibe
Đorić Lazar on El Pibe
Ministar Zdravlja on 25 godina od Dejtonskog sporazuma
Младен on Učmala čaršija
Anita on Vladalac
washington on Kosmopolitizam Balkana
Nadežda on Vladalac
Владимир on Vladalac
Predivan tekst, hvala puno na ovome, vrlo je važno za sve nas on Revolucionarne ideje i dalje postoje, a postoje li revolucionari?