Počast uličnoj fotografiji
U Bazi kulturnih zbivanja (Venizelosova 34) održaće se grupna fotografska izložba pod nazivom „Svedočenja svakodnevnice“. Projekat je zamišljen kao mesečni događaj koji istražuje uličnu fotografiju kroz četiri tematske izložbe, od kojih će svaka trajati po nedelju dana. Svaka izložba posvećena je specifičnom aspektu ovog žanra, pružajući posetiocima priliku da istraže različite perspektive i tehnike umetničkog izraza u urbanom okruženju. Kroz ove događaje promoviše se ulična fotografija kao medij za društveno promišljanje, interakciju, ali i dokumentaciju svakodnevnog života.
Cilj je da se istakne uloga ulične fotografije u savremenom društvu, ali ne samo kao umetničkog izraza. Kroz različite segmente, posetioci će imati priliku da se povežu sa različitim slojevima urbane stvarnosti, te da razmisle o dinamici između prostora, ljudi i trenutaka koji nas okružuju. Osim toga, u projekat su uključene diskusije i razgovori sa autorima, ali i stručnjacima iz oblasti umetnosti, kako bi se na taj način produbilo razumevanje ulične fotografije kao kritičkog i umetničkog alata.
Izložba je prodajnog karaktera. U toku izložbe biće organizovana i neformalna druženja, filmske projekcije i žurke.
Izložbu organizuje Ivana Marinković, novinar u produkciji i član redakcije Opseg, u saradnji i uz podršku Baze kulturnih zbivanja.
U nastavku se nalazi koncept izložbe.
„BEOGRADE, KOLIKO SI LEPA“ – solo izložba fotografa Ivana Marića (@ritam.mog.grada)
Trajanje: 7-13. novembar
Ivan Marić // @ritam.mog.grada // rođen je 1976. godine u Beogradu. Profesionalno se bavi tetoviranjem. Ljubav prema fotografiji mu se javila 2019. godine kao deo svakodnevnice. Iz hobija je počeo da se bavi istraživanjem o uličnoj i dokumentarnoj fotografiji. Magazin Žurnal je prepoznao njegov rad, te je objavio članak o njemu 2023. godine, a u aprilu 2024. godine učestvovao je na grupnoj izložbi u Švajcarskoj – @bildvonbelgrad
„KO SMO MI?“ – izložba fotografa Ivana Petrovića (@staraklizista)
Trajanje: 14-20. novembar
U okviru ove izložbe, fotografije izlaže Igor Petrović (@staraklizista) uz radove konceptualnog umetnika Borjana Grujića (@ostvarivanje_potreba) i master arhitekte i grafičkog dizajnera Milutina (@strateskipartner).
Igor Petrović // @staraklizista // je fotograf i dizajner iz Beograda. Pre nekoliko godina došao je do ideje da svoju prirodnu sklonost ka posmatranju sveta oko sebe proširi praksom fotografskog dokumentovanja. Njegov rad je subjektivan prikaz svakodnevne stvarnosti kroz koju se prepliću dobri i loši, ozbiljni i duhoviti momenti. Cilj tog rada je istraživanje kolektivnog identiteta i međusobnih odnosa ljudi zabeleženih u ovim momentima, a u isto vreme i istraživanje ličnosti autora kroz praksu ritualnog posmatranja i beleženja svakodnevnice.
„MONOHROM“ – Zajednička izložba fotografa Velimira Pešića (@getousrednjive) i Aleksandra Dimitrijevića (@aleksandar.dimitrijevic111)
Trajanje: 21-28. Novembar
Aleksandar Dimitrijević // @aleksandar.dimitrijevic111 // rođen je 1971. godine u Beogradu. Završio je trgovačku školu i trgovinom se bavi i dan danas. Oduvek je voleo fotografiju, naročito uličnu. Za nju kaže da je nepredvidiva i da ništa ne garantuje da će biti dobra. Njom se ozbiljnije bavi već 7-8 godina. Njegove crno bele fotografije će biti izložene zajedno sa fotografijama Velimira Pešića.
Velimir Pešić // @getousrednjive // rođen je 1997. godine. Dolazi iz Odžaka u Vojvodini, iz male sredine u koju je želeo da unese novinu kojom se niko nije bavio i na taj način prikaže život u njoj. Njegov stil je ulično dokumentarni. Baziran je na crno beloj fotografiji i surovoj realnosti. Njegove fotografije će biti izložene zajedno sa fotografijama Aleksandra Dimitrijevića.
„REFLEKSIJE“ – Samostalna izložba fotografa Darka Duckina (@darkoduckin)
Trajanje 28. novembar- 4. decembar
Darko Duckin radi kao vizuelni animator za reklame, dokumentarne i igrane filmove. Dolazi iz sveta pokretnih slika i vidi uličnu fotografiju kao spontani trenutak koji ne može da se ponovi. Njegov stil je ulični i dokumentarni, s fokusom na svakodnevni život. Preko svog rada nastoji da uhvati prolazni trenutak, koji bi u suprotnom prošao nezapaženo, tražeći višestruko značenje kroz neočekivane kadrove i precizan momenat.